Srebro – zastosowania w kosmetyce
Elegancka biżuteria może dodać stylizacjom szyku. Nic dziwnego, że panie tak chętnie noszą srebrne naszyjniki, kolczyki i bransoletki. Jednak srebro to nie tylko ekskluzywny materiał do produkcji łańcuszków. To także cenny surowiec dla branży kosmetycznej. Zobacz, jak wykorzystywane jest srebro w kosmetyce!
Srebro w kosmetyce – rozwiązanie znane od starożytności
Wykorzystanie srebra w kosmetyce wcale nie jest nowoczesnym wymysłem. Już w starożytności używano srebra do leczenia różnych dolegliwości, na przykład na rany. Służyło wtedy jako naturalny antybiotyk. Do tej pory srebro znajduje zastosowanie w branży farmaceutycznej. Jednak współczesne kosmetyki uwzględniają innowacyjne metody. Srebro najczęściej występuje w formie nanocząsteczek, które łączy się z wodą lub innym płynem bazowym. Powstaje wtedy tak zwane srebro koloidalne. W takiej formie jest nietoksyczne oraz całkowicie bezpieczne. Dodatkowo wykazuje właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne.
Srebro – w jakich kosmetykach jest wykorzystywane?
Srebro w kosmetyce pełni bardzo ważną rolę. Jest jednym ze składników, które znajdziemy w wielu preparatach na trądzik. Producenci kosmetyków chętnie dodają do swoich wyrobów cząsteczki srebra, ponieważ łagodzą stany zapalne oraz działają antybakteryjnie. Dzięki temu na skórze nie powinny pojawiać się nowe zmiany. Ponadto srebro służy w kosmetyce skupionej na szeroko rozumianej higienie. Znajdziemy je w płynach pod prysznic, szamponach czy dezodorantach. Niektóre z produktów na bazie srebra koloidalnego znajdziesz tutaj https://www.naturamedica.pl/. Srebro świetnie sprawdza się również jako składnik płynów do higieny intymnej czy mydeł przeciwbakteryjnych. W pełni skorzystasz z jego właściwości, gdy wzbogacisz pielęgnację o całą linię kosmetyków z cząsteczkami srebra. Pamiętaj, że kluczem do osiągnięcia pięknej skóry jest regularność. Dotyczy to zwłaszcza osób, które walczą z trądzikiem. Nawet najlepsze produkty nie pomogą, gdy nie będą stosowane regularnie, oczywiście zgodnie z zaleceniami producenta.